Tuesday, September 1, 2009

ရုံးကတရုတ္မ

ခေရညိဳ႕ ရုံးကအေၾကာင္းအရာေလးတခ်ိဳ႕ေျပာျပခ်င္တယ္ သူငယ္ခ်င္းတို႕။
က်မ အခုလက္ရွိအလုပ္လုပ္ ေနတဲ့ company မွာ ႏွစ္ ႏွစ္ရွိျပီ။ ပထမ တစ္ႏွစ္ နီးပါးမွာ ခေရညိဳက ကေလးေမြဖြားခြင့္ (8 )ပတ္ ရတယ္ အဲဒီအခ်ိန္ မွာပဲ မေလးရွား ကတရုတ္မ အသစ္တစ္ေယာက္ company ကိုေရာက္လာတယ္။ ေျပာျပရအုန္း မယ္ သူမေရာက္ခင္ကဆို က်မတို႕ company ကဝန္ထမ္းေတြ ကသိပ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာ စည္းစည္းလုံးလုံးနဲ႕ အလုပ္လုပ္ ၾကတာ။

သူေရာက္လာ ေတာ့တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦးနဲ႕္တိုက္တာေတြ ဘာေတြျဖစ္လာတာေပါ့။ က်မလည္း ကေလးေမြးဖြားခြင့္ ရက္ျပည့္လို႕အလုပ္ျပန္ဆင္းပါေလေရာ အဲဒီမွာျပသာနာ ကစတာ ။ဪ သူ႕ရာထူး က HR ပါ။ ။ HR ဆိုေတာ့ သိတဲ့အတိုင္း ေနရာတကာပါရတာေပါ့ေနာ္ ဒါေပမဲ့ က်မနဲ႕ေတာ့ ဌာန မတူပါဘူး။ အလုပ္စဆင္းတဲ့ မနက္မွာပဲ စေတြ႕တာ ။က်မတို႕ ကို လာၾကိဳတဲ့ရုံးကား ကဘန္ကားေလး ဘန္ကားဆိုေတာ့ ေရွခန္းက လူတစ္ေယာက္ စီးလို႕ရတာေပါ့ေနာ္ အရင္ကတည္းက က်မက အဲဒီေနရာမွာစီးေနက် အလုပ္စဆင္းေတာ့ က်မ စီးေနက်ေနရာမွာ စီးတာေပါ့။ ေနာက္မွသိရတာက က်မခြင့္ယူေနတုန္းက သူကအဲဒီေနရာမွာ စီးတာတဲ့ ။

အဲဒီကတည္းက သူကက်မကို မေက်နပ္တာ က်မကလည္လည္းဘယ္သိမလဲ? ရုံးေရာက္ေတာ့ သူကက်မွကို control လုပ္ဖို႕ၾကိဳးစားေတာ့တာပဲ။ဪေျပာဖို႕ ေမ.ေနတယ္ က်မတို႕ သူေဌးက e သိပ္မေကာင္းဘူး အဲဒီေတာ့ သူနဲ႕သူေဌး ဆက္သြယ္မႈ ကက်မထက္ပိုသာတာေပါ့ေနာ္။ တခါတေလ သူေဌးက တစ္မ်ိဳးေျပာရင္ သူကတစ္မ်ိဳးေျပာင္းေျပာတတ္တယ္။သူတစ္ခုမွားသြားရင္လည္း ဘယ္ေတာ့မွမွားေၾကာင္း ဝန္မခံဘူး။ က်မကေတာ့ မွားရင္မွားေၾကာင္းဝန္ခံတယ္။

က်မကလည္း လူအေဟာင္းဆိုေတာ့ သူ control လုပ္တာကို မခံခ်င္ဘူး သူက HR အေနနဲ႕ အစည္းအေဝး ဘယ္ေန႕ ဘယ္အခ်ိန္ တို႕ဘာတို႕ေျပာ ရင္ေတာင္ က်မနား မေထာင္ခ်င္ဘူး (ဗီဇအတိုင္း) နည္းနည္း ေနာက္က်မွ သြားလိုက္ရမွေက်နပ္တာ။ ဥပမာ က်မက သူကိုတခုခု လုပ္ခိုင္းရင္လည္း အခ်ိန္ဆြဲျပီး နာရီဝက္ေလာက္နဲ႕ ျပီးမဲ့ဟာ ကိုလည္း တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ ေနမွေပးတာေလ။ သူသာသူႏွက္ ကိုယ္သာကိုယ္ႏွက္ ပဲ ဟဲဟဲ။

က်မက Payroll တာဝန္ခံ ဆိုေတာ့ အလုပ္သမား အမ်ားစုနဲ႕ ဆက္သြယ္ရတယ္ေလ။ တရုတ္ျပည္ က လာတဲ့တရုတ္ေတြဆိုe နားမလည္ေတာ့ သူ႕ကိုဘာသာျပန္ေပးဖို႕ အကူအညီေတာင္းရတယ္ေလ အဲဒီလိုအခ်ိန္ဆိုသူက ႏွက္တာေပါ့။ တကယ္လို႕ သူကျမန္မာအလုပ္သမားေတြကို လက္မွတ္ထိုးခိုင္းခ်င္ တာတို႕ ဘာတို႕ညာတို႕ ဆိုရင္ေတာ့ လာထားေလ က်မက ႏွက္ျပီပဲ။ ျမန္မာအ လုပ္သမားေတြ ကလည္း e သိပ္နားမလည္ၾကဘူး တခ်ိဳ႕ေျပာ တာပါ။ ေနာက္ျပီး သူကတရုတ္ေတြရဲ့ ဝါဒအတိုင္းမ်က္ႏွာ လိုက္တယ္ေလ။

တိုက္ဆိုင္တာက သူေမြးေန႕နဲ႕ က်မေမြးေန႕က လအတူတူပဲ။ က်မတို႕ Company က Service ၆ လေက်ာ္တဲ့သူ ကိုေမြးေန႕ပြဲေလး က်င္းျပီေလ့ရွိတယ္။ က်မေမြးေန႕က ၁၆ ရက္ေန႕ အဲဒီ ေန႕မွာ မန္ေနဂ်ာ ေမြးေန႕ပြဲေလး က်င္းပေပးတယ္ ေလ။ ေနာက္မွသိရတာက သူေမြးေန႕က၁၂ ရက္ေန႕တဲ့။ အဲဒါေတြက်ေတာ့ က်မကဝမ္းသာတာေပါ့ေနာ္။ေနာက္တခုက Company ကကားက က်မကိုအသြားေရာအျပန္ပါ လာၾကိဳလာပို႕ လုပ္တယ္ေလ။ အဲဒါေတြလည္း မနာလိုမွာေပါ့ေနာ္ (ကိုယ့္စိတ္နဲ႕ႏိႈင္းေျပာတာ)။

ဒီလိုနဲ႕ အလုပ္လုပ္လာၾကတာ သူက PR လည္း ၾကေရာ အလုပ္ထြက္စာတင္တယ္ (သူကေတာ့မ ေျပာပါဘူး သူမ်ားေတြေျပာတာ)အရင္က သူက SP ေလ။ သူေနရာတစ္ေနရာရဖို႕အ က်မကိုတိုက္တာေလ။ ျပန္ခါနီး ျပီဆိုရင္လည္း အလုပ္လုပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး သူ႕ကိုပဲအားလုံးကေစာင့္ရတာ။အခုေတာ့သူ မရွိေတာ့ပါဘူး။ တိုက္စရာလူ အခုခ်ိန္ထိေတာ့မရွိေသးပါဘူး။ ေနာက္ဆိုရင္ေတာ့။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။။.


ခင္မင္စြာျဖင့္
အညာမွ
ခေရညိဳ

3 comments:

rose of sharon said...

ေတာ္ေသးတာေပါ႔ေနာ္... အလုပ္ထြက္သြားလို႔... စိတ္ဓာတ္မေကာင္းသူနဲ႔ အလုပ္တြဲလုပ္ရတာ စိတ္ညစ္ဖို႔ေကာင္းတယ္

ရြက္လြင့္ျခင္း said...

ဒီလိုပါပဲဗ်ာ
ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္
"စိတ္ရွည္၊ သည္းခံ၊ ဇြဲရွိရန္"
ဒိေဆာင္ပုဒ္ေလးကို လက္ကိုင္ထားေပါ့

Anonymous said...

အမေဘာစိ အီးမေကာင္းဘူးလားဗ် ဒါဆုိ ဒုံးပ်ံလား... ဘာလားမသိဘူး ဝမ္းႏွဳတ္ေဆးေကြ်းလုိက္ေလ ေကာင္းလာမွာပါ အဲဒါမွမရရင္ေတာ့ ဆပ္ၿပာကုိ ထိပ္ခြ်န္ၿပီးသာ ဝမ္းခ်ဴေပးလုိက္ သိလား... ဟီ...
အင္ ေၿပာပုံက ေၾကာက္စရာပါလား တုိက္စရာ လူမရွိဘူးဆုိေတာ့ တုိက္စ၇ာ လူရွိေအာင္ပဲ ကုိယ္ေတြက လုပ္ေပးရမလုိလုိ..ဟီ